moja druidka-wolfling z sesji dd by Arshana
Next by Arshana | Previous by Arshana |
cos wam powiem
gram se w dd
ale ok najpierw muzyka
» link
no wiec gram se w dd z moja druzynka (gramy w 3.5 bo najprosciej) i????? nie wiem czy mistrz gry jest taki se czy co ale krude stajemy na glowie wymyslamy supoer postaci (skromnosc heh) a te przygody polegaja tylko na explorowaniu dungeonu ew. odkrywaniu jakiegos kryminalu w malym miasteczku ktore zawsze konczy sie na zombi i/lub orkach. WTF? tak powinno byc? nie wiem nie mam porownania bo nie gralam zinnym MG ale ta sytuacja popycha mnie do drastycznych decyzji tj. chce sie sama nauczyc byc MG i se wlasne przygody pisac xd ktos tu ogarnia MGowanie w dd? przeraza mnie obliczanie tego wszytskiego : (
Comments
Arshana
no ja na starcie ci moge powiedziec jako gracz ze oprocz wyobrazni osobowosci blabla trzeba super dobrze znac system bo na sesji sie oblciza rzeczy typu - superprzykladowo - czy rzut 10 dla twojej postaci oznacza porazke czy sukces w zaleznosci od statow sytuacji itp. wiec trzbea miec leb jak sklep : ( ale moze ktos da jakis tip jak sie da to ominac XD??? JAKIES KALKULATORY SCIAGI HALO COS KTOS?kiki009
chciałabym kiedyś spróbować dnd tylko po to żeby ***** mg RZUCAM KOSTKĄ NA PODRYWa co do mg, to nie wiem jak ziomki z ekipy w kupie siła, ale pojedyńcza sugestia czegoś innego podziała, chociażby żeby odpowiedzią na CSI kryminalne zagadki newport nie były zombie, a... statek widmo opanowany przez szczury różnej maści(gothicowe/falloutowe kretoszczury) ale że jest plota że w kabinie kapitana jest skrzynia z niezłym lootem ekipa musi zabawić się w sanepid i wybić szczury. Według pamiętników i innych ***** wychodzi na to że plaga szczurów jest klątwą jednego ze świecidełek jakie kapitan "DOSTAŁ", teraz ekipa albo może
a) ***** do morza podejrzany loot, albo ten jeden winny zależy jaka klasa i wiedza
b) skazując siebie na szczury które biegają w okół nich i pojawiają się z nienacka i niewiadomo skąd udać się do jakiegoś super kapłana co odczyni klątwe, a błyskotkę sprzedać na czarnym rynku za miliony monet(zysk idzie na zastrzyki przeciwko wściekliźnie i ogólnemu healowaniu po byciu gryzionym przez szczury)
HaruNao
Wina GMa : D also jak marzy ci się jakaś fajna sesja to polecam na chwile odejsc od d&d (zwlaszcza jesli fabuła ssie) i wyprobowac jakis bekowy system, my np gralismy w deadlands i serio jedna z najlepszych sesji everz moich rad to jak sesja jest nudna to olac plan gma i zrobic cos szalonego, lochy i smoki daja mega duze pole do popisu w tym zakresie, chociaz szczerze mowiac nigdy nie bylam na nudnej sesji, ale to raczej kwestia tego ze zawsze nam gm wymysla jakiegos epickiego questa
dwa jak chcesz nauczyc sie mistrzowac to poprowadz na poczatek sesje tylko dla jednej osoby, szczerze mowiac ja tak sporo gram, sesja ktora prowadze z chlopakiem od jakichs 3 miesiecy jak nie wiecej wciaz jest mega XD
trzy
CYBERPUNK FOREVER BIATCH
LeePine
ja też bardzo chce zagrać, ale nie mam z kim bo mieszkam na końcu świata. Próbuję się przełamać i spróbować zagrać z obcymi ludzmi przez roll20 ( » link ), ale trochę się cykam bo to zagraniczny serwis i chociaż całkiem dobrze szprecham po angielsku to może być lekka bariera językowa :< no i przez internety to nie to samo co na żywo (wiem bo w liceum miałam super ekipę i najlepsze wspomnienia z sesji ever. bardziej stawialiśmy na odgrywanie postaci niż na rzucaniu co chwile kośćmi. ziomki z kółka teatralnego wiadomka, heh :D). ale generalnie na razie tylko oglądam Critical Role i Tabletop Escapades i marzę, żeby kiedyś mieć fajną ekipę i pograć z naciskiem na odgrywanie postaci. :<also polecam bardzo te dwie serie D&D o których wspomniałam, dają dużo inspiracji do tego jak można prowadzić sesje rpg :> Critical Role jest troszkę bardziej PRO i na poważnie, bo grają aktorzy podkładający głosy do gier i seriali ( » link ), ale Tabletop Escapades lubię bardziej, bo po prostu uwielbiam ziomków z Easy Allies i dużo bardziej śmiechowe and not so serious :> » link polecam też ich serie z grą Fiasco - Fiasconauts, która skupia się głównie na tworzeniu wspólnej historii i improwizacji » link
oooo i jeszcze GM z Critical Role ma serie z poradami dla początkujących GM » link może Ci się przyda :>
Arshana
dude ja bym z checia pograla w inny system ale moj mg kocha tylko dd 3.5 a jak ZASZALEJE TO PIATKE XD ja sama nie gralam nigdy w nic innego i nie mam innej ekipy wiec sila rzeczy siedze w dd............. i ta rada z 1 osoba jest dobra dzieki nie pomyslalam nigdy ze mozna prowadzic dla 1 osoby, sesje rpg mi sie zasze koajrza z jakims tlumem itp.Arshana
oj stara rzucanie kostka na podryw to jest radosc grania a nie ***** mg: moj koelga mial barba inteligencja 3 i rzucal kostka na trafienie lyzka do geby :Da co do odpowiedzi na csi zagadki majami to niestety - mg sobie zawze planuej swoja fabule od a do z i nie ma opcji zeby wytlumaczenie bylo jakies inne...teraz tbh jak wam o tym pisze to widze ze z mg jest cos nie tak XDD
Arshana
no tak ale ??? jak masz nie wiem bitwe w lochu i masz jakies swoje mobki ktore maja jakiestam staty to przeciez kazdy czar kazdy atak wszystko muisz obliczac. przeciez nie moge co 5 minut patzec do podr czy wszystko sie zgadza? nie wiem moze to jakos zle rozumiem nie prowadzilam nigdy i nikt mi nigdy tego ni etlumaczyl wiec moze mam mylne wyobrazenie na ten tematArshana
oysass dzieki za linki obczaje sobie! a jesli chodzi o granie no to przeciez mozna zawsze przez jakis teamspeak albo skype a koscia rzucac w generatorze - wiadomo ze kasuje sie wtedy element spedzania czasu i razem i gry aktorskiej ale zwasze lepsze to niz nic. ja tak planuje grac jak bede sie uczyc na mg bo bede musiala nowa ekipe dobrac WIEC JAK COS TO ZAPRASZAM ;))))))))))))))))))) (moze mi pomozesz ;_;)kiki009
boje sie wiedzieć co sie dzieje jak wypada 20i co do mg, może tu leży problem że za mocno planuje i boi się wyjść z tej konwencji(nie chcę oceniać z jakich powodów)?
Jak sama zaczynałam zabawę z prowadzeniem roleplayów to też cały scenariusz z góry planowałam i denerwowałam się kiedy reszta grupy nie robiła dokładnie tego co im zaplanowałam, z czasem nauczyłam się że jak mam zrobić coś fabularnego to wymyślam sobie początek i kilka sytuacji/miejsc które mogą się zdarzyć i koniec. Do tego w cholerę improwizacji i szafa gra.
Arshana
no wlasnie mysle ze to jest kwestia tego ze on sie boi stracic opanowania i zeby mu sie wymknelo spod kontroli. pamietam wiele akcji ze wciskal bullshit na maksa zeby tylko wyszlo to co sobie wymyslil. ciagle sa spiny bo moj kolega z druzyny jest typowym minmaxem i mu rozpieprza plany za kazdymr azem xdLeePine
Ok to jakby co to ja się piszę i służę pomocą!!! (tak bardzo chcę z kimś pograć) :>Z ogarnianiem zasad nie za bardzo pomogę, bo tak jak mówię my w liceum traktowaliśmy podręczniki do gry i zasady w nich zawarte bardzo po macoszemu, zazwyczaj była to tylko inspiracja do kreowania swoich rzeczy, a rzucaliśmy tylko od czasu do czasu d20, żeby sprawdzić czy coś się udało czy nie.
Ale chętnie spróbuje też pograć bardziej podręcznikowo. Haru wyżej wspomniała, żeby spróbować inne systemy niz D'n'D 3.5, co jest spoko pomysłem, bo 3.5 jest już bardzo przestarzałe i skostniałe, 5 edycja D'n'D jest zdecydowanie dużo bardziej elastyczna z tego co słyszałam. Jakby co to ja jeszcze grałam w Shadowruna i Wampira :>
Arshana
no to max!!! jak ogarniemy jakas druzyke tutaj czy cos (padlo haslo druzyna lurida ;)))) to napisze i gramy!!!a ja co do dd uwazam odwornite, 5 naklada jakeis dzikie ograniczenia i niepotrzebnie komplikuje + ma duzo dziur, a 3.5 wszystko jest duzo bardziej przejrzyste i przede wszystkim przez lata udoskonalone i srawdzone - przynajmniej takie sa moje odczucia z grania. ale whatever fits you ja chetnie sie czegos nwoego tez naucze ale mimo wszystko uwazam ze na poczatek dd 3.5 jest najlepsze bo jest po prostu najprostsze XD
Arshana
noo troche tak jest ze podr jednak trzeba ogarniac ale generalnie mistrz gry ci powinien wszystko powiedziec XD tak naprawde zasady gry sa bardzo proste i podr jest wymagany tylko przy robieniu karty, ewentualnie do czarow jesli grasz czarodziejem. TAKZE BEZ SPINYa co do rzutu kostka na podryw to hehe generalnie na kazda akcje ktora czemus konkretnemu sluzy masz rzut na prawdopodobienstwo wykonania jej (uda sie czy si enie uda, w zaleznosci od statow twojej postaci). do tego jest ta slynna 20-scienna kostka do rpg, 1 to jest critical fail a 20 critical success. takze tak jak wyzej pisalam jak masz malo inteligencji to nawet na wyjecie miecza z pochwy musisz rzucic czy sobie nogi nie odetniesz przez rzut 1 XD
xuh
podbijam pytanie, ja nigdy nie gralam ale chce, WHAT DOES IT TAKE